مشاوره رایگان: 09155133748

slide-dd0f26a
مشــاوره، طـراحــی، محـاسبه و اجـــراء انـواع اسـتخــرهـای خـانگــی ، همـگانی و کلـیه سازه هـای بـتُـنـی هیـدرولـیکـــ“آبـــی”
slide-ee4fee8
فروش تجهیزات و لوازم استخر

ساخت استخر ساحلی

معرفی استخر ساحلی

ساخت استخر ساحلی یکی از خدمات مجموعه ممارت است.آیا هیچ وقت به این موضوع فکر کرده اید که یک ساحل اختصاصی در حیاط خانه خود داشته باشید بدون اینکه خانه خود را در کنار دریا بسازید؟ ما می دانیم که این فقط یک خیال است، اما شما می توانید به این منظره نزدیک شوید.

می توانید وارد استخر شنا ورودی ساحلی خود شوید. در واقع با ساحل واقعی مقایسه نمی شود، اما ممکن است به همان اندازه شبیه باشد.

چندین دهه است که استخرهای ورودی ساحلی در دنیای استخر شنا وجود دارند، اما ورودی ساحلی دقیقاً چیست و چگونه گزینه های شما را تغییر می دهد؟

بسیاری از افراد ورودی های ساحلی را یک ویژگی جذاب می دانند، اما مانند هر چیز دیگری محدودیت هایی دارند. در این مقاله، ما اصول استخر ورودی ساحلی را بررسی خواهیم کرد و به شما اجازه می دهیم تصمیم بگیرید که آیا گزینه مناسبی برای شما هست یا خیر.

در شرکت ممارت، ما در زمینه ساخت انواع استخر تخصص داریم و از آنجا که سال ها است در صنعت طراحی و اجرای استخر فعالیت می کنیم، تصمیم گرفتیم بررسی تخصصی خود را در زمینه طراحی استخرهای ورودی ساحل، قیمت ها، جوانب مثبت و منفی ارائه دهیم تا در تعیین سرمایه مورد نیاز شما کمک کنیم.

معرفی استخر ساحلی​-ممارت
استخر ورودی ساحلی-ممارت

استخر ورودی ساحلی چیست؟

یک استخر ورودی ساحلی، که اغلب استخر با ورودی همسطح نامیده می شود، نام خود را از آنجا گرفته است که به نظر می رسد مانند یک ساحل است. همانطور که به انتهای کم عمق می روید، آب با هر قدم عمیق تر می شود و تجربه ای شبیه به گشت زدن در دریاچه یا اقیانوس را برای شما رقم می زند. به تصویر زیر نگاهی بیندازید تا ببینید استخر ورودی ساحلی چگونه است.

 مزایای اصلی استخرهای ورودی ساحل این است که خیره کننده به نظر می رسند و دسترسی به استخر را بسیار راحت می کنند (فکر کنید کودکان خردسال، افراد مسن و افراد دارای معلولیت). این استخرها بسته به آنچه ترجیح می دهید می توانند دارای پله یا شیب نیز باشند، مانند تصویر بالا.

انتهای بالایی سطح شیب دار به عنوان مکانی برای آفتاب گرفتن نیز استفاده می شود و به شما اجازه می دهد در حالی که آفتاب می خورید یا در حال نوشیدن یک نوشیدنی هستید، در آب کم عمق بنشینید. اکنون واقعاً یک روز در ساحل به نظر می رسد!

برخی افراد آنقدر ساحل را دوست دارند که استخر ورودی ساحل خود را با شن و ماسه و چند صندلی آفتاب طراحی می کنند. این نوع دکورها واقع بینانه تر به نظر می رسد و جلوه بیشتری به فضا می بخشد. با این حال، بیشتر مردم فقط مواد ماسه ای رنگ را انتخاب می کنند تا آن را مانند ساحلی بدون دردسر مقابله با ماسه های واقعی نشان دهند.

استخر ساحلی در خانه یا باغ به گونه ای طراحی می شود که شما احساس می کنید از ساحل به داخل دریا می روید. به همین دلیل در طراحی استخر ساحلی ورودی صفر در نظر گرفته می شود شما زمانی که وارد استخر خود می شوید از نقطه صفر به سمت عمق بیشتر می روید دقیقا همان طور که از ساحل وارد دریا می شوید و در ابتدا فقط کف پاهای شما خیس می شود و هر چقدر جلو تر می روید عمق آب نیز بیشتر می شود.

اجرای استخر ساحلی-ممارت

زیبا سازی استخرهای ساحلی با مصالحی مانند شن، ماسه، سنگ و انواع گیاهان انجام می شود تا دقیقا احساس ورود به دریا را برای شما تداعی کند.

یکی از چالش هایی که استخرهای معمولی دارد وجود پله یا نردبان لغزنده در طراحی استخر است که ممکن است برای افراد مسن و همچنین خردسال خطرناک باشد در صورتی که این چالش در  ساخت استخر ساحلی به طور کلی برطرف شده است و هم اکنون جزء امن ترین استخرهای موجود شناخته می شود.

یکی از شگفتی ها و زیبایی های استخر ساحلی وجود موج هایی است که در طراحی آن به کاربرده می شود که شما با یک موج زیبا و ملایم دقیقا حال و هوای دریا را احساس می کنید.

در گذشته ساخت استخر ساحلی در مجموعه های آبی بزرگ طراحی و اجرا میشد که افراد با مراجعه به آن ها می توانستند از فضای استخر ساحلی لذت ببرند اما امروزه ساخت استخر ساحلی در منزل و باغ نیز قابل طراحی می باشد که نهایت زیبایی را به فضای شما می بخشد.

5 مزیت مهم استخر ساحلی

5 مزیت مهم استخر ساحلی-ممارت

استخرهای ساحلی مزایای بسیاری دارد و استفاده از آن احساس بسیار خوبی برای افراد ایجاد می کند اما ما در این جا مهمترین مزیت های استخر ساحلی را مرور می کنیم که شاید در انتخاب شما برای ساخت استخر تاثیر گذار باشد.

  1. احساس وجود در دریایی آرام: یکی از مزایای استخر ساحلی ایجاد حس خوب در افراد است که با وجود ساحلی زیبا و تولید امواج گوناگون دقیقا حس بودن در دریا را می تواند تداعی کند ضمن این که زیبایی بصری فوق العاده ای نیز دارد.
  2. انعطاف در طراحی: در ساخت استخر ساحلی می توان طراحی های منحصر به فردی ایجاد کرد از جمله ایجاد فضایی برای آفتاب گرفتن، فضای میزبانی و مهمانی، ایجاد فضاهای تفریحی و سرگرمی و… که همگی توسط تیم ممارت به صورت صفر تا صد انجام می شود.
  3. بهداشت آسان در استخر ساحلی: رعایت بهداشت و تمیزکاری در استخرهای ساحلی به مراتب آسان تر از استخرهای معمولی است.
  4. امنیت بالای استخر ساحلی: استخرهای ساحلی به دلیل طراحی منحصر به فردی که دارد بسیار ایمن تر از استخرهای معمولی می باشد.
  5. ایجاد تجربه ساحلی: بسیاری از افراد ممکن است در مناطقی زندگی کنند که دسترسی سریع به سواحل را نداشته باشند استخرهای ساحلی بهترین گزینه برای ایجاد یک فضای ساحلی در منزل و یا ویلای شما است.

تجهیزات مورد نیاز برای استخر ساحلی

برای ساخت استخر ساحلی همانند دیگر استخرهای موجود نیاز به تجهیزات گرمایشی، تصفیه آب، فیلترها، ضدعفونی کننده ها و دیگر مواردی از این قبیل است. خرید تجهیزات استخر در صورتی که از دست اول بازار باشد با قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه به دست شما می رسد به همین دلیل ما در مقاله تجهیزات استخر در مشهد توضیحات کاملی در مورد تجهیزات داده ایم که می توانید هم اکنون نسبت به استعلام قیمت و خرید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید

آموزش ساخت استخر ساحلی

آموزش ساخت استخر ساحلی-ممارت

بهتر است برای آموزش ساخت استخر ساحلی مراحل آن را از ابتدا تا انتها معرفی کنیم تا این که به طور کلی نقشه مسیر در مراحل اجرایی را داشته باشید.

  1. برنامه ریزی و طراحی نقشه: در گام اول برای ساخت استخر ساحلی باید با توجه به سفارش مشتریان ابعاد، شکل، طرح و موارد این چنینی بررسی شود تا در نهایت بتوان با یک نقشه جذاب طراحی استخر را استارت زد؛
  2. مرحله آماده سازی زمین و ساخت: در قدم دوم باید زمین در نظر گرفته شده برای ساخت استخر به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد و پاکسازی ها و اقدامات لازم برای ساخت استخر انجام شود؛
  3. آماده سازی و اجرای لوله کشی و تصفیه آب: لوله کشی استخرهای ساحلی از مهمترین قسمت های ساخت آن می باشد زیرا باید در لوله کشی تولید امواج، تصفیه آب، ورود و خروج آب و همه موارد مورد نیاز را در نظر گرفت. لازم به ذکر است خرید تجهیزات استخر در ممارت با قیمت رقابتی و تخفیف ویژه امکان پذیر می باشد.
  4. زیباسازی ظاهری: تمام عملیات مورد نیاز برای زیبا سازی ظاهری استخر در این مرحله در نظر گرفته می شود و به مرحله اجرا می رود؛
  5. ایجاد فضای ساحلی: در این مرحله اقدام به ایجاد فضای ساحلی، تفریحی، میزبانی و… می کنیم تا استخر ساحلی در مرحله نهایی قرار بگیرد.
  6. تست استخر ساحلی: در این مرحله تمام جزئیات استخر مورد تست قرار می گیرد تا بدون هیچ مشکلی افراد بتوانند از استخر ساحلی خود استفاده کنند و نهایت لذت را ببرند.

جمع بندی

ساخت استخر ساحلی ممارت

تیم استودیو ساختمانی ممارت با بیش از 15 سال سابقه بهترین استخر ساحلی را در فضای شما راه اندازی می کند و تمامی مراحل ساخت، اجرا، زیباسازی و تست به صورت تضمینی انجام می شود. جهت مشاوره رایگان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول

همانگونه که این استخرها دارای جذابیت بیشتری می باشد. به همان میزان نیز دارایهزینه های بالاتری است. چند دلیل اصلی وجود دارد که باعث می شود این استخرها دارای هزینه های بالاتری باشد.

اولین و مهمترین دلیل، این است که این استخرها باید بزرگتر باشد تا شیب تدریجی را شامل شود. به طور مشخص، استخر باید طولانی تر باشد تا از نقطه ورودی تا انتها شیب زیاد نباشد. سطح شیبدار طولانی برابر با استخر بزرگتر و در نتیجه هزینه بیشتر می باشد. دلیل دوم، کمبود طراحان این نوع استخرها می باشد که برای استخدام یک متخصص باشد هزینه بالایی را پرداخت کنید. این موضوع را مد نظر داشته باشید، که قیمت و هزینه طراحی هر استخر شنا متفاوت می باشد.

برای استخرهای ساحلی اندازه استانداردی وجود ندارد. زیرا این نوع استخرها به صورت کاملا سفارشی طراحی می شود. پس می تواند به دلخواه کارفرما بزرگ یا کوچک باشد. به خاطر داشته باشید که استخرهای ورودی ساحل تقریباً همیشه بزرگتر از استخرهای سنتی با ابعاد مشابه هستند تا شامل ورودی ساحل شوند. به همین دلیل استخرهای ساحلی نمیتواند برای هفضاهای کوچک گزینه مناسبی باشد.

  1. استخر ساحلی بتن
  2. استخر ساحلی فایبرگلاس

استخرهای ساحلی بسیار جذاب هستند. قابلیت دسترسی به استخر را افزایش می دهد و ورود وتفریح را برای همه راحت می کند. از طرفی این استخرها بسیار گرانتر از استخرهای سنتی می باشد. فضای بیشتری نسبت به استخرهای سنتی نیاز دارد. همچنین شما گزینه های کمتری برای استفاده از مصالح برای ساخت استخر در اختیار دارید.

مزیت اصلی این نوع استخرها، زیبایی بصری و جلوه ویژه ای است که بیننده با دیدن این نوع استخر می باشد. این نوع استخر بسیار قابل دسترس برای تمامی افراد در هر سن و سالی می باشد. این استخرها بسته به نوع طراحی و درخواست مالک استخر می تواند دارای پله باشد و یا نباشد.

استودیو ساخمانی ممار مجری انواع استخر های ساحلی و فریحی
استودیو ساخمانی ممار مجری انواع استخر های ساحلی و تفریحی