مشاوره رایگان: 09155133748

استودیو ساختمانی ممارت
استودیو ساختمانی ممارت
مـرکــز تخـصصـی طــراحـی و سـاخـتـ اسـتخـــر و جکــوزی

ساخت جکوزی

ساخت جکوزی در باغ و  خانه 

ساخت جکوزی و اجرای این سازه لوکس در آپارتمان‌ها، خانه باغ‌ها، برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بسیاری از علاقه مندان به آن را برای ساخت متوجه خود می‌کند. جکوزی معمولا برای مصارفی مانند آب‌درمانی، فیزیوتراپی و رفع خستگی استفاده می‌شود. اگر شما هم خواستار مزایای و لوله کشی جکوزی خانگی این سازه لوکس هستید و وب سایت‌های مختلف را برای پی بردن به روش ساخت و هزینه آن جستجو کرده‌اید، توصیه می‌کنم در ممارت  همراه باشید.

ساخت جکوزی در باغ و خانه

ساخت جکوزی ارزان و ساده

هزینه ساخت جکوزی خانگی توسط تیم استودیو ساختمانی ممارت با قیمت منصفانه و تضمین کیفیت می باشد. ساخت جکوزی در خانه یکی از خدمات تیم ممارت است که در صورت تمایل به مشاوره رایگان و اطلاع از هزینه ها می توانید با کارشناسان ممارت تماس بگیرید

ــــــــــــــــــــــــــــــ

هزینه ساخت جکوزی خانگی

______________________

جکوزی یکی از آپشن های رفاهی هر خانه و باغ ویلا است که با ساخت جکوزی در منزل می توان ارزش ملک را بالا برد. ساخت جکوزی هم مانند ساخت استخر دارای شرایط و ضوابط منحصر به خود است که در این مقاله شرکت ممارت، قصد داریم به شرح جزئیات کامل درباره صفر تا صد ساخت جکوزی، هزینه ساخت جکوزی به همراه مزایای جکوزی بپردازیم.

هزینه ساخت جکوزی چقدر است؟

______________________

اجرای ساخت جکوزی

______________________

هزینه ساخت جکوزی با توجه به نوع قطعات و تجهیزات استفاده شده مورد محاسبه قرار می گیرد. از عواملی که در هزینه ساخت جکوزی دخیل هستند می توان نوع پیش ساخته یا بتنی آن را نام برد که البته بیشترین هزینه ساخت جکوزی، مربوط به حوضچه آن می شود. البته استفاده از برندهای مختلف برای تجهیزات جکوزی نیز قیمت ساخت جکوزی را بالا می برد.

یکی دیگر از مواردی که در هزینه ساخت جکوزی تاثیر گذار است، استفاده از نازل های جکوزی با تعداد کم یا زیاد می باشد. نکته مهم دیگر اینکه هزینه ساخت جکوزی خانگی به نسبت هزینه ساخت جکوزی عمومی بیشتر است.یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار نحوه اجرای لوله کشی و روش ساخت جکوزی خانگی است و مهم ترین دلیل آن هم استفاده از بهترین محصولات و شیک ترین نازل ها و … می باشد.

احداث جکوزی خانگی

______________________

ساخت جکوزی

______________________

احداث جکوزی خانگی همچون ساخت استخر خانگی مزایای بسیاری برای افراد دارد که از مهم ترین مزایای ساخت جکوزی خانگی می توان به آرامش و تسکین دهندگی عضلات اشاره کرد. همچنین جکوزی خانگی سلامتی شما را حفط می کند زیرا فقط تعداد محدودی از افراد خانواده می توانند از آن استفاده نمایند. علاوه بر این موارد ایجاد یک فضای لاکچری در منزل از دیگر مزایای ساخت جکوزی خانگی استپیشنهاد مجموعه ما اجرای جکوزی پشت بام جکوزی در حیاط یا استخر جکوزی میباشد .

جکوزی بزرگ بهتر است یا کوچک؟

______________________

ظرفیت جکوزی بسته به سلیقه کارفرما متغیر است که از جکوزی 4 نفره تا جکوزی 10 نفره را می توان ساخت. هرچند وان جکوزی در بیشتر حمام خانه های مدرن یا محل کار دیده می شود که فقط برای 1 نفر مناسب می باشد. همچنین تعداد نازل های جکوزی بسته به ظرفیت جکوزی تغییر می کند.شما میتوانید جکوزی خود را بصورت جکوزی گرد و یا مستطیل در نظر بگیرید .

اندازه جکوزی استخر

______________________

اندازه جکوزی

______________________

اندازه های جکوزی با توجه به طراحی نقشه، فضای مورد نیاز جهت احداث جکوزی، تعداد نفرات و … سنجیده می شود. اصلی تفاوت استخر جکوزی خانگی با جکوزی پیش ساخته و ساخت وان در منزل در نوع ابعاد است که در جکوزی استخری حق انتخاب آزادانه تری داردی که این موضوع در دیگر جکوزی ها (ابعاد استاندارد وان جکوزی و جکوزی پیش ساخته) صدق نمی کند.اگر در مورد ابعاد جکوزی بتنی یا ساده به صورت 4 نفره سوال دارید کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان هستند.

مراحل ساخت جکوزی بتنی یا ساده

مراحل و ساخت جکوزی ساده و بتنی-ممارت

______________________

در مرحله اول مهندسان با بازدید از باغ ویلا یا منزل مسکونی با توجه به نظرات کارفرما، ابعاد، طرح و ظرفیت جکوزی را مشخص می کنند. پس از تمام شدن موارد ذکر شده و سنجیدن تمامی جوانب، ساخت جکوزی (سیستم لوله کشی، جایگذاری حلقه ها، ساخت حوضچه، نازک کاری و سرامیک کاری) آغاز می شود. در ادامه با هر یک از مراحل مختلف ساخت جکوزی آشنا می شوید.

 مرحله 1  لوله کشی جکوزی

______________________

لوله کشی جکوزی خانگی

______________________

 ابتدایی ترین مرحله در ساخت جکوزی، اجرای سیستم لوله کشی است که یکی آب سرد و دیگری آبگرم است. جهت گرم نمودن آب می توان از آبگرمکن های خورشیدی، الکتریکی و گازسوز استفاده کرد. حجم زیاد آب و فشار آب در جکوزی باید زیاد باشد که این موضوع توسط جت های هوا و شیلنگ تامین می شود.

قرارگرفتن حلقه های جکوزی

______________________

پس از لوله کشی، نوبت به جایگذاری رینگ ها می رسد که از مهم ترین اجزای ساخت جکوزی است. نازل های جکوزی بر روی این رینگ ها نصب می شوند که در قسمت پایینی و بالایی جکوزی جای می گیرند. مهم ترین نکته در قرارگیری حلقه های جکوزی قطر آن است که باید متناسب با فشار آب انتخاب گردد.برای انتخاب رینگ جکوزی 4 نفره به صفحه خرید تجهیزات استخر مراجعه کنید.

نازک کاری و سرامیک کاری

______________________

نازک کاری و سرامیک کاری استخر

______________________

آخرین مرحله از ساخت جکوزی به نازک کاری و سرامیک کاری اختصاص دارد که طبق سلیقه کارفرما و نقشه طراحی شده اعمال می شود. انتخاب طرح، رنگ و شکل سرامیک ها یا کوچک و بزرگ بودن با توجه به نظر کارفرما انجام می شود. در ادامه با تجهیزات جکوزی آشنا می شوید که کمی با تجهیزات استخر مشابه است.

تجهیزات جکوزی

______________________

تجهیزاتی که در ساخت جکوزی مورد استفاده قرار می گیرد شامل پمپ پر قدرت مخصوص جکوزی، فیلتر تصفیه، اسکیمر، جت و … می شود. در ادامه هر یک از این تجهیزات را خواهید شناخت.

پمپ جکوزی

______________________

پمپ جکوزی

______________________

پمپی که در جکوزی استفاده می شود بسیار پر قدرت است که با شدت آب را وارد و خارج می کند. نکته دیگر درباره پمپ جکوزی اینکه به صورت همزمان مدیریت ورود و خروج را به راحتی انجام می دهد تا هیچ خدشه ای به حالت استاندارد آب وارد نشود. وظیفه اصلی پمپ آب جریان داشتن آب جهت جلوگیری از گندیدگی است.

فیلتر تصفیه جکوزی

______________________

فیلتر تصفیه جکوزی

______________________

از دیگر تجهیزات جکوزی که وظیفه تمیز کردن و ضدعفونی کردن آب را دارد، فیلتر تصفیه است. گرفتن آشغال و کثیفی هایی که بر روی آب قرار می گیرد وظیفه فیلتر است که در نهایت آبی شفاف و تمیز را وارد جکوزی می کند. فیلتر شنی، فیلتر دیاتومه و فیلتر کارتریج از جمله فیلتر های تصفیه جکوزی هستند.

جت جکوزی

______________________

جتی که در جکوزی استفاده می شود آب را با فشار و قدرت از نازل های جکوزی خارج می کند. وظیفه این جت ها بیرون راندن هوا و آب با فشار است. پایه جت و سر جت از قطعات اصلی جت هستند که در پشت دیوار جکوزی نصب می شوند. دیفیوزر، اتصال های مربوط به آب و هوا، چشمی نازل و قاب از دیگر اجزای جت هستند.

هیتر جکوزی

______________________

هیتر جکوزی ممارت

______________________

همانطور که می دانید جکوزی آبی همواره گرم دارد که برای سلامتی و روح و روان بسیار مفید است. گرم بودن آب جکوزی از وظایف هیتر است که هیتر برقی به دلیل سهولت استفاده در ساخت جکوزی بسیار رواج دارد. باید به این نکته توجه کرد که هنگام خرید هیتر جکوزی باید به ابعاد جکوزی دقت کرد.

تجهیزات نورپردازی

______________________

نورپردازی جذاب همراه با روشنایی رمانتیک می تواند فضایی آرامش بخش ایجاد کند. این موضوع در کنار درمانی بودن جکوزی موجب می گردد تا ساخت جکوزی در منزل بسیار رونق داشته باشد. نا گفته نماند که سیستم روشنایی جکوزی بیشتر برای خانه ها است تا مکان های عمومی.

اسکیمر جکوزی

______________________

اسکیمر جکوزی

______________________

جمع کردن آلودگی و ذرات ریز از روی آب بر عهده اسکیمر است که بیشتر برای مکان های عمومی توصیه می شود. دلیل این مسئله هم استفاده افراد مختلف است که اسکیمر باعث می شود آب جکوزی همواره تمیز و عاری از آلودگی باشد.

مزایای استفاده از جکوزی

______________________

یکی از مهم ترین مزایای جکوزی تسکین دادن عضلات و رفع رماتیسم است که علاوه بر سالمندان به جوانان هم توصیه می شود.

آرامش روح و روان به دلیل جریان داشتن آب گرم در جکوزی از دیگر شاخصه های جکوزی خانگی است.

داشتن پوستی تمیز و شفاف از دیگر مزایای جکوزی است که برای خانم ها حائز اهمیت است.

نقشه ساخت جکوزی | 6 ضلعی و دایره

______________________

نقشه ساخت جکوزی

______________________

نقشه جکوزی 6 ضلعی که در بالا قابل مشاهده است می تواند در ابعادهای کوچک تا بزرگ ساخته شود. این نوع ساخت جکوزی 6 ضلعی جلوه ای لوکس تر به مجموعه استخر در باغ می دهد و مطمئناً افزایش سرمایه در باغ ویلا را به همراه خواهد داشت. نقشه جکوزی با توجه به خواسته کارفرما توسط طراحان ممارت کشیده می شود که متداول ترین نوع نقشه جکوزی، جکوزی دایره ای و جکوزی 6 ضلعی هستند.

البته در نقشه جکوزی مهم ترین نکته انتخاب ابعاد مکان ساخت جکوزی و متراژ است. زیرا در فضایی کوچک نمی توان یک جکوزی 6 ضلعی را طراحی نمود و نقشه جکوزی جایگزین، نقشه جکوزی دایره ای است. جکوزی دایره ای محبوب ترین نوع ساخت جکوزی میان افراد است که می تواند هزینه کمتری به نسبت جکوزی 6 ضلعی داشته باشد. جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان، تعدادی عکس از نقشه های ساخت جکوزی را در ذیل مطلب پیوست کرده ایم که مشاهده می کنید.

سوالات متداول

پروفیلهای اکستــرود شـده بر پـایــه پلـی ویـنیل کلــراید سخـت (یو پی وی سی U-PVC) در بــرابـر ضـربه دارای مـقــاومـت بــالایی میباشـنـد.

پروفیــلها میتوانند کــاملاً از مواد خــام ساخته شده باشند و یــا دارای یک هســته از ضــایعـات و یـا مـواد بـازیافتی باشـند کـه این هسـته می‌تـواند توسط پـی وی سـی سخت و بـوسیلـه کــواکـستـروژن پـوشش داده شـده باشنـد

آب حوضچـه بوسیـله الکـتروپـمـپ در کاسـه جکـوزی به گـــردش در می آید. 

طی این فراینـد؛ آب بـه دستگاه فـیـلـتـر [فـیلـترشـنی/ دیـاتـومـه / کـارتـریجـی یا..] وارد و تصـفـیـه میشود. 

جهت ساخت جکوزی در اپارتمان باید سازه منزل شما بررسی شود ولی در مورد ساخت جکوزی در ویلا اگر در فضا بیرون باشد مسعله ای ایجاد نمیکند 

افرادی که به شکل عمومی هفته ای یک بار از جکوزی خانگی در منزل استفاده می نمایند اذعان می دارند که جکوزی درد های عضلانی عادی و نیز خستگی های ناشی از کار را (که بدلیل کوفتگی عضلانی حادث میشوند) بطرز چشمگیری کاهش میدهد.
در واقع گرما، موجب افزایش گردش خون میگردد و باعث شست و شو و دفع مواد زائد [که تولید کننده درد هستند] میشود. همچنین روی گیرنده های درد تاثیر گذاشته و آستانه تحمل درد را بالا میبرد.

در بعضی موارد در دردهای مفصلی و عضلانی هم نقش درمان کننده دارد و باعث کاهش التهاب خواهد شد. بنابراین استفاده از سونا و جکوزی می تواند برای این نوع دردها مفید باشد.

مراحل ساخت استخر جکوزی هم همانند مراحل بالااست 

ساخت جکوزی ممارت
ساخت جکوزی توسط ممارت

جکوزی بسازیم یا پیش ساخته بخریم؟

______________________

ساخت جکوزی پیش ساخته

______________________

انتخاب بین خرید یا ساخت جکوزی به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر برای جکوزی فضای محدودی دارید بهتر است از جکوزی پیش ساخته استفاده کنید تا یک جکوزی بسازید. اگر وقت یا حوصله نصب، راه اندازی، خرید مواد ساختمانی، تاسیسات و استخدام متخصص ندارید بهتر است از جکوزی پیش ساخته استفاده کنید. اگرقصد راه اندازی جکوزی در ساختمان یا آپارتمان دارید و برای این کار یک فضای کوچک مانند حمام را در نظر گرفته‌اید بهتر است جکوزی پیش ساخته بخرید. اگر جکوزی قرار است در کنار یک استخر یا سونا قرار بگیرد و در خانه‌ای ویلایی بزرگ با فضای نامحدود اجرا می‌شود و قصد استفاده از آن در کنار استخر دیده می‌شود، بهتر است جکوزی ساخته شود تا از جکوزی پیش ساخته استفاده شود. اگر افراد زیادی در آینده از جکوزی استفاده خواهند کرد باز هم بهتر است جکوزی ساخته شود و بالاخره اگر جکوزی در محیطی باز قرار دارد بهتراست ساخته شود تا از انواع پیش ساخته آن بهره برده شود.

هزینه های تاسیسات استخر، سونا و جکوزی

شاید هزینه ای که کمتر به آن فکر کرده باشید هزینه تاسیسات استخر، سونا و جکوزی باشد تجهیزاتی که برای راه اندازی یک مجموعه کوچک آبی حتما نیاز است.
این تاسیسات حداقل های لازم برای یک استخر کوچک است و باید آن را در لیست هزینه ساخت استخر، سونا و جکوزی خود قرار دهید.

با توجه به اهمیت سیستم تصفیه و سیسم هیدرولیک گردش آب استخر این بخش از کار کاملا تخصصی بوده و حتما با نظر کارشناسان ما تعیین می گردد. باید توجه داشته باشید که سطح موتورخانه از سطح کف استخر در حدود یک متر پایین‌تر باشد.

لازم به ذکر است شرکت مهندسی ممارت در زمینه تجهیزات استخر در مشهد و دیگر شهرهای ایران به صورت تخصصی فعالیت می کند و تمامی تجهیزات استخر و جکوزی را با قیمت رقابتی و کیفیت تضمینی به مشتریان خود تحویل می دهد.

استودیو ساختمانی ممارت مجری انواع مجموعه های ابی
استودیو ساختمانی ممارت مجری انواع مجموعه های ابی

سیستم گردش آب و تصفیه

این بخش شامل پمپ، فیلتر تصفیه ، شیرآلات و لوله برای استخر است .
سیستم گردش آب جهت انتقال آب از بخش های مختلف استخر و جکوزی مانند تصفیه خانه و موتورخانه مورد استفاده قرار می گیرد.
در واقع به کمک سیستم گردش آب، تمام آب مجموعه آبی از استخر و جکوزی به سمت موتورخانه هدایت می شود
پس از عبور کردن از تمامی تجهیزات موتورخانه ، دوباره به سمت کاسه استخر و جکوزی باز‌ گردانده می شود.

فیلتر شنی

برای تمیز کردن استخر ها معمولا از پمپ های شنی استفاده می شود.
پمپ شنی یک پمپ قدرتمند برای مکش آب است که عمل چرخش آب را در مخزن پمپ تصفیه انجام میدهد.
در کنار پمپ یک صافی و توری قرار می گیرد که آشغال های درشت را جمع کرده و از ورود آنها به داخل مخزن شن جلوگیری میکند.
پس از ورود آب به داخل مخزن شن ریز گرد ها و خاک و گل و لای در داخل شن مانده و آب کاملا صاف و تمیز به استخر برمی گردد .

استودیو ساختمانی ممارت مجری انواع مجموعه های ابی

کلام آخر درباره ساخت جکوزی

تا بدین جای مطلب با ساخت جکوزی، هزینه و تجهیزات آن آشنا شده اید. حال وقت آن رسیده تا ساخت جکوزی را به یک پیمانکار استخر بسپارید تا جکوزی زیبا و شیک تحویل بگیرید. شرکت ساختمانی ممارت با ساخت استخر در باغ، ساخت استخر خانگی، ارائه تجهیزات استخر همراه با دانش و تخصص بالا توانسته رضایت تمامی مشتریان خود را بگیرد. پس با شماره 09363283001 تماس حاصل فرمایید تا از هزینه های دقیق ساخت جکوزی یا ساخت استخر در باغ آگاه شوید.

پاسخ سوالتان را پیدا نکردید ؟

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سیستم گرمایش آب

در تأسیسات استخر ، سونا و جکوزی ، از هیتر ها جهت افزایش دمای آب استفاده می شود که شامل پمپ حرارتی و هیتر گازی است.
هرچند پمپ حرارتی دارای راندمان بالاتری هستند و برای بالابردن دما در استخر مورد استفاده قرار می گیرد اما در کشور ما که هزینه مصرف گاز بسیار ارزان تر است استفاده از بویلر های گازی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

استودیو ساختمانی ممارت مجری انواع مجموعه های ابی
استودیو ساختمانی ممارت مجری انواع مجموعه های ابی

سیستم کلر زن و تنظیم PH:

تنطیم کلر استخر هم کاملا دستی و بوسیله کلر زن های شناور انجام می شود و هم می توان به وسیله کلرزن های اتومات انجام گیرد.
کلرزن های شناور قیمتی زیر یک میلیون تومان دارند و کلرزن های اتومات در مسیر لوله کشی مقدار مناسب مورد نیاز کلر را وارد آب می کنند که قیمت آنها بستگی به حجم آب استخر دارد.

هزینه های نگهداری و تعمیرات از تاسیسات استخر، سونا و جکوزی

نگهداری استخر بسته به ابعاد آن هزینه بر دوش شما خواهد داشت.
تمیز کردن یک استخر بزرگ نیازمند کفشور های صنعتی است و مواد شیمیایی همچون قرص کلر بیشتری مصرف می کند.
هزینه گرم نگه داشتن آب و مصرف سوخت هم از این اصل خارج نیست.
پس تمام هزینه های لازم برای نگهداری را با توجه به ابعاد استخر در نظر بگیرید.

هزینه های نگهداری و تعمیرات از تاسیسات استخر، سونا و جکوزی