مشاوره رایگان: 09155133748

دمای استاندارد در استخر

دمای استاندارد در استخر

دمای استاندارد در استخر

امتیاز بدهید

از موارد بسیار مهم در استخر، سونا و جکوزی تنظیم دمای آب در این مکان ها می باشد و از مسائل حائز اهمیتی است که باید به آن توجه کرد. همینطور باید دانست که دمای استاندارد سونا و جکوزی کاملا ثابت نیست و گاها بسته به سلیقه و نحوه کاربرد این مکان ها ، دمای آب نیز متفاوت می شود.

همچنین مکانی که ساخت استخر در آن انجام شده تاثیر به سزایی در میزان دمای استخر، سونا و جکوزی دارد. موضوع تنظیم دمای آب در این محل ها به این خاطر حائز اهمیت است که در حال حاضر استخر و جکوزی یکی از پرکاربرد ترین مکان ها برای تفریح و استراحت میان افراد است.

همین امر موجب شده تا چالشی سر راه صاحبان استخرهای عمومی و خصوصی قرار بگیرد؛ زیرا نوع وسایل تنظیم دما و نحوه انتخاب آن ها بسیار مهم است. کنترل دمای استخر، سونا و جکوزی نیز عامل بسیار مهمی در حفظ کیفیت آب استخر می باشد. در غیر این صورت و با بی توجهی به این موضوع مشکلات متعددی بروز پیدا می کند.

استاندارد نبودن دمای آب استخر و جکوزی موجب آسیب رسیدن جسمی به استفاده کنندگان (از نظر داغ بودن آب) می شود به همین خاطر در این مورد سطح استاندارد دما شکل گرفته است.  برای ساخت هر نوع استخر با توجه به نیاز و کاربرد آن نیاز به دمای متفاوت است که در ادامه این مطلب از مجله خبری ممارت به شرح آن می پردازیم.

دمای استاندارد استخر و جکوزی روباز

از موارد مشکل در تنظیم دما، تنظیم دما در استخر های روباز است زیرا بیشترین میزان تاثیر را از محیط و جو اطراف می گیرد و در فصول مختلف دمای آب نیز تغییر می کند. در این نوع استخرها در فصل های مختلف به خصوص فصل زمستان از سیستم های گرمایشی می توان کمک گرفت. به طور معمول طبق اندازه گیری های متفاوت دمای استاندارد در این استخرها بین 25 الی 27 درجه می باشد.

آب استخر اگر کمتر از دمای گفته شده باشد باعث احساس سرما در آب استخر شده و دمای بالاتر نیز سبب احساس گرمای شدید در فرد می شود. در مورد استخر های سر پوشیده باید گفت دما در این استخر ها به کاربرد و نحوه استفاده بستگی دارد. به طور معمول دمای استخر و جکوزی سرپوشیده بین 26 الی 28 درجه سانتیگراد می باشد.

دمای مناسب در جکوزی و سونا

در جکوزی و سونا به طور معمول آب گرم با دمای استاندارد وجود دارد که برای بیماری های عضلانی و ریلکس نمودن عضلات درگیر استفاده می شود. این دما به حدی باید استاندارد باشد تا فرد علاوه بر آرامش عضلانی به آرامش روحی نیز دست پیدا کند. آب این محل ها نیز دارای استاندارد و دمای خاص خود است.

برای بزرگسالان آب جکوزی باید حدود 38 درجه باشد و طور معمول باید دانست دمای این محل ها هیچگاه از 41 درجه بالاتر نخواهد رفت. کلیه موارد ذکر شده در استخر و جکوزی بزرگسالان کاربرد دارد. در استخر کودکان دمای آب باید حدود 29درجه باشد ،هرچه این دما کمتر یا بیشتر باشد کودک در هنگام شنا با مشکلاتی مانند مشکلات تنفسی رو به رو خواهد شد.

پس این حد استاندارد دمای استخر و جکوزی باید به خوبی مورد کنترل و واپایش قرار گیرد. همچنین در استخر ها و محیط های آبی بزرگسالان دمای آب استاندارد مختص به خود را دارد. بدین منظور دمای استخر و جکوزی را بین 30 الی 31 درجه سانتیگراد تنظیم می کنند.

حتما بخوانید : هزینه ساخت جکوزی چقدر است؟

دمای استاندارد استخر و جکوزی برای ورزش های آبی

از دیگر کاربرد های استخر و جکوزی، انجام ورزش های آبی می باشد. دما در استخر هایی که مخصوص این امر هستند باید بین 26 الی 28 درجه قرار بگیرد. در برخی موارد نیز زنان باردار از استخر ها استفاده می کنند. دمای این استخر ها نباید بیش از 39 درجه تنظیم شود و این میزان باید حداکثر دما در استخر باشد.

گاها شاید مراکزی برای استفاده معلولین جسمی حرکتی و جانبازان وجود داشته باشد که کنترل حدود دما در این استخر ها نیز حائز اهمیت است. دمای استخر برای این قشر از افراد جامعه باید بین 28 الی 32 درجه سانتیگراد باشد تا بتوانند ضمن استفاده از محیط آبی، کمترین آسیب را دریافت کنند و سلامت روح و جسمشان در خطر نیفتد.

در استخر های خانگی نیز دمای آب به گونه ای می باشد که ممکن است کلیه افراد ذکر شده از استخر استفاده کنند. برای همین به طور نسبی دمای آب در استخر های خانگی را 26.5 درجه سانتیگراد تنظیم می کنند. با این تفاسیر بایدب دانید که مشورت گرفتن از یک کارشناس حرفه ای در این زمینه می تواند کمک بزرگی به شما کند.

کلام آخر

صحبت های بسیاری پیرامون دمای استاندارد استخر و جکوزی کردیم که امیدواریم برای شما عزیزان مفید باشد. جهت انجام مشاوره رایگان ساخت استخر و یا هر سوال دیگری می توانید با شماره تلفن ( ۰۹۳۶۳۲۸۳۰۰۱) تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان گروه مهندسی ممارت به خوبی شما را راهنمایی کنند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


آخرین پروژه ها


ساخت استخر روی زمین
ساخت استخر در حیاط
موتور خانه استخر
بهترین شرکت ساخت استخر
تجهیزات استخر در ارومیه
تجهیزات استخر در کرمانشاه